Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Píst zážehového motoru závodní verze Škoda 110
Gerák, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá závadou na pístu Metalex pro motor závodní Škody 110. Cílem práce je zjistit důvody závady pístu, zkontrolovat nejvíce namáhané části pevnostním výpočtem a navrhnout případné konstrukční řešení tak, aby píst vydržel všechna namáhání po celou dobu požadované životnosti.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 96kW
Josefíková, Kateřina ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu pro čtyřdobý zážehový motor. Dále pak stanovením základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Na základě empirických údajů budou stanoveny základní rozměry pístu. Pro navrženou kinematiku klikového mechanismu bude provedena pevnostní kontrola kritických průřezů pístu.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového vznětového motoru
Zarambukas, Michalis ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je pro zadaný pětiválcový naftový motor spočítat geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky a poté porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Dalším krokem je provést výpočet termodynamického cyklu a výsledek zakreslit do p-V diagramu. Výpočet síly působící na píst, který zahrnuje návrh základních rozměrů pístu a pístního čepu, z toho vyplývající hmotnost pístní skupiny, následné maximální zrychlení a setrvačná síla pístní skupiny, výpočet měrného tlaku, napětí v pístním čepu. Stanovení základních rozměrů ojnice a materiálové vlastnosti oka ojnice a bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v důsledku setrvačných sil od tlaku plynů a bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je popsán dieselový motor od jeho vzniku přes princip činnosti, až k jeho uplatnění ve společnosti. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Znázornění práce cyklických motorů
Fajkus, Jan ; Granát, Jiří (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámení se s různými cyklickými motory, pochopení jejich principu, popis jejich společných a rozdílných vlastností. Programová část projektu spočívala ve vytvoření vizualizace vybraných motorů v jazyce C/C++ pomocí openGL.
Advanced Solution to Piston Assembly Dynamics
Dlugoš, Jozef ; Furch,, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The ultimate goal of this work is to develop an advanced computational model of piston assembly dynamics. The piston and the liner are interacting through the lubricant film or the surface asperities. This leads to different lubrication regimes and consequently different forces acting on the surfaces of the contact pair. During the solution to hydrodynamics and asperity contact forces, deformation of the piston and the liner has to be taken into account—the process is necessarily iterative in nature. Since the requirements for computational grid of the contact forces and of deformation differ, robust mapping algorithms are proposed. The results of the developed computational tool are experimentally verified. For this purpose, the measurement of the piston secondary motion by laser displacement sensors is conducted. The measurement is done on the experimental sidevalve engine with transparent cylinder head in order to generate compression pressure in the combustion chamber. Measured piston lateral motion is corrupted. Therefore, only measurement of the piston tilt angle is further used. The agreement of the measured and computed results varies during the operation cycle. Good agreement is achieved for compression and expansion strokes. Oppositely, significant differences occur when the side force is small: intake and exhaust strokes. Major contribution of this work is development of computational tool which implements the above mentioned effects that have a major impact on the piston assembly dynamics. Unfortunately, this leads to long computational times, especially when deformation is considered. For this reason, the parallel solution is developed. It is based on the parallelization of the subroutine during the evaluation of the sensibility analysis. This way, the solution time is reduced in order of magnitude.
Píst dvoudobého motocyklového spalovacího motoru
Král, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukčním řešením pístu pro dvoudobý motocyklový motor. Zaměřuje se hlavně na návrh základních rozměrů, pevnostní kontrolu v nejvíce namáhaných místech pístu a v neposlední řadě také na možné konstrukční zlepšení. Součástí této práce je i stručný přehled vývoje pístů dvoutaktních motocyklových motorů.
Píst zážehového motoru na bioethanol
Žilinský, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout píst pro motor Husqvarna FE 501 přeplňovaný turbodmychadlem pro potřeby soutěže Formula Student používající jako palivo bioethanol. Navržená konstrukce vychází z rešerše konstrukčního provedení současných pístů spalovacích motorů. Pro návrh pístu jsou využity FEM simulace.
Racionalizace výroby dílů vstřikovacích čerpadel
Havel, Marian ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na racionalizaci výrobního procesu pístů a elementů vstřikovacích čerpadel v závislosti na zlepšení jakosti finálních výrobků. Dnešní technologie využívající převážně jednoúčelové stroje, u kterých je kvalita výroby výrazně závislá na schopnostech a činnosti pracovníka, bude nahrazena moderními obráběcími centry a CNC stroji pro broušení všech funkčních částí pístů s návazností na moderní měřící zařízení. Tyto výrobní stroje s podporou měřicích přístrojů zvýší produktivitu výroby a celkovou jakost vyráběných dílců.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.